Oegandareis Veerle en Raf

21 juli tot en met 14 augustus 2012

vorige dag   achteraf

Dag 25: aan alles komt een eind

Stipt op tijd staat Sam klaar. We laden onze bagage in en Arne haalt zijn dochtertje uit bed. Dan kunnen we door het nachtelijk Kampala richting Entebbe rijden en zo onze lange terugreis naar België aanvatten.

Na een rustige rit staan we netjes op tijd op de luchthaven om onze vlucht van 10 voor 4 te halen. Onze bagage afgeven en door de grenscontrole geraken duurt een hele poos. Gelukkig waren we ruim op tijd op de luchthaven.

We kijken door de vensters van de terminal naar het laden van ons vliegtuig en proberen te zien of onze koffers ingeladen worden. Dat zou een geruststelling zijn gezien onze eerdere ervaring. We zien ze niet voorbijkomen ...

Onderweg met Turkish Airlines We kunnen volgens schema aan boord gaan en we stijgen op. We zien de lichtjes van Entebbe onder ons kleiner worden en laten Oeganda achter ons.

We hebben onderweg een mooi uitzicht op de Egyptische woestijn in het prachtige oranje licht van de opkomende zon.

Na een zachte vlucht landen we in Istanboel. Daar nemen we afscheid van Arne en zijn dochtertje, die moeten zich een beetje haasten om hun overstap naar Amsterdam te halen.

Wij hebben een kleine 2 uur tijd en kunnen dan ook nog even rustig de benen strekken in de luchthaven voor we naar de gate gaan. Vlotjes gaan we aan boord en klokvast vertrekken we naar Brussel. Voor we vertrekken verwittigen we nog even het thuisfront dat we zonder vertraging in België zullen landen.

En dat doen we dus ook, na een weer vlekkeloze vlucht op wat turbulentie boven Duitsland na. We stappen uit en gaan nieuwsgierig richting bagagecaroussel. En tot ons groot plezier komen onze koffers bij de eerste op de band terecht. Een perfecte terugreis.

We begeven ons naar de uitgang om richting treinstation te gaan, maar tot onze verassing (alhoewel ik een licht voorgevoel had) staan onze kinderen ons op te wachten en worden we met de wagen naar huis gebracht. Een fijn welkom!

Onderweg kunnen we wederzijds al heel wat vertellen over de voorbije 3,5 week. Maar het is duidelijk dat we nog heel wat tijd gaan nodig hebben om bij te praten over onze reis.

Na onze autorit, doet het deugd om terug thuis te komen na een fantastische reis.