Oegandareis Veerle en Raf

21 juli tot en met 14 augustus 2012

vooraf Fotoalbum dag 1 volgende dag

Dag 1: een lange vlucht naar Entebbe

Turkish Airlines had al tijdens de voorbereiding van onze reis voor een "leuke" verrassing gezorgd. We hadden een reis geboekt met vertrek in Brussel naar Istanboel, om dan daar de rechtstreekse vlucht naar Entebbe te nemen waar we om 10 na 1 's nachts zouden aankomen. Turkish Airlines besliste echter om de vlucht Istanboel-Entebbe te veranderen in een vlucht Istanboel-Kigali-Entebbe. Deze tussenlanding zorgde er echter voor dat we pas om 10 voor 3 's nachts zouden landen. Dus bijna twee uur minder nachtrust de eerste nacht!

's Morgens worden we door onze dochter naar het treinstation van Mechelen gebracht waar we de nieuwe treinverbinding nemen naar de luchthaven.

Ervaren reiziger Netjes op tijd kunnen we inchecken en de grens- en veiligheidsprocedures doorlopen. De vluchten zelf verlopen perfect, alles netjes op tijd, bijna geen last van turbulentie, vrij lekker eten, luxueuze vliegtuigen, kortom een mooie eerste vliegervaring voor Veerle.

In Entebbe aangekomen halen we een visum bij de grenscontrole en gaan we onze bagage oppikken. Tot ieders verbazing verschijnt van bijna de helft van de passagiers geen bagage op de transportband. Wij zien uiteindelijk één van onze twee koffers verschijnen. Gelukkig hebben we onze bagage gemengd over de twee koffers zodat we beide toch wat spullen hebben.

We haasten ons snel naar de bagageclaim en vullen een klachtenformulier in. Hier blijkt dat 4 van onze Matoke-groepsgenoten die ook met de Turkish vlucht gekomen zijn, geen enkele koffer gekregen hebben!

Nadat we uiteindelijk alle formaliteiten vervuld hebben, begeven we ons naar de uitgang van het vliegveld waar we opgewacht werden door de mensen van Matoke, die ons snel naar ons hotel in Entebbe brengen, zodat we toch nog enkele uurtjes zouden kunnen slapen.

Rond half zes kunnen we onze eerste "nachtrust" in Oeganda aanvatten. Lang zouden we niet kunnen slapen want het ontbijt is gepland om 9 uur!